Друк

24.10.2025 року  Уряд ухвалив зміни до постанови КМУ №560, які  передбачають автоматичне продовження відстрочок, цифрову форму як основний спосіб оформлення, а також можливість подавати заяви на відстрочки в ЦНАП.

80% відстрочок можуть бути оформлені через мобільний застосунок Резерв+.

Заяви подаються через застосунок Резерв+ або в ЦНАП (залежно від категорії відстрочки).

 

У ЦНАП не здійснюється:

Автоматичне продовження відстрочок

Взяття особи на військовий облік

Оновлення військово-облікових даних

Надання відстрочки військовозобов’язаним СБУ чи інших розвідувальних органів

Оформлення відстрочки особам, передбаченим п.1 (бронювання) та п.п. 16-23 (держслужбовці, політики, ), Дипломати, судді тощо) ч.1 ст. 23 Закону про мобілізацію

         Під час звернення до ЦНАПу заявнику необхідно мати з собою оригінали документів:

  1. Паспорт громадянина України
  2. РНОКПП (ідентифікаційний код)
  3. Військово-обліковий документ (за наявності)
  4. Документи, що засвідчують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку. Згідно додатку 5 Постанови КМУ №560

У заявника має бути обов'язково зареєстрована електронна пошта!  

 

Заяву на відстрочку громадянин подає особисто. Подання заяви представником суб’єкта звернення не допускається!

Важливо наголосити, що відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві та доданих до неї документів, несуть виключно суб’єкти звернення.

        

ЦНАП - фронт офіс для прийому заяв на отримання відстрочки та видачі результату послуги.

Адміністратор ЦНАП формує заяву на підставі поданого пакета документів засобами порталу ДІЯ. Заява з пакетом документів надходить в електронній формі ТЦК та СП, який є суб’єктом надання послуги та приймає рішення щодо надання відстрочки чи відмову у її наданні. Рішення про надання відстрочки відображатиметься у «Резерв+» заявника та в особистому кабінеті адміністратора ЦНАП. Відмова у наданні відстрочки надійде суб’єкту звернення на електронну пошту, зазначену у заяві. 

 

  1. Автоматичне продовження відстрочки

Отже, всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. Це робить процес прозорим, без потреби повторно збирати документи і подавати заяву.

Відстрочки автоматично продовжуються для таких категорій:

 

2. Оформлення онлайн у «Резерв+»

Варто зауважити, що Перелік буде розширюватись.